Releasy ger den bästa supporten online

Halebop, vars kundsupport sedan 2007 drivs av Releasy, vinner kampen om nöjdast kunder – Nummer ett för femte året i rad!

När Svenskt Kvalitetsindex presenterar årets resultat för mobilbranschen visar det sig att Halebop, för femte året i rad, har de nöjdaste mobiltelefonikunderna på privatmarknaden. Halebop toppar listan med ett kundnöjdhetsindex på 73,2.

– Det känns otroligt kul att för femte året i rad toppa listan, att ha nöjda kunder är något som vi arbetar med kontinuerligt, säger Bodil Prising, chef för Halebop. Vi har ett bra erbjudande på marknaden med abonnemanget Halebop Rubbet och vi har växt under året. Det här resultatet visar att vi har lyckats med utmaningen att samtidigt leverera upp till kundernas förväntningar.

Svenskt Kvalitetsindex för nöjda kunder utgår från parametrarna image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet. Förutom att Halebop har de mest nöjda kunderna totalt sett, ligger Halebop i topp vad gäller produktkvalitet, kundnöjdhet och lojalitet. Kunderna ger Halebop ett lojalitetsvärde på 79,2 vilket är ett betydligt försprång framför konkurrenterna.

– Vi möter kunderna där de är, och det som gör oss unika är att vi satsar stenhårt på att ge den allra bästa supporten online – både via vår chatt på halebop.se, i mobilen och i sociala medier. Vi finns där 08-22 alla dagar, året runt. Detta i kombination med den starka produktportföljen tror jag bidrar till topplaceringen, säger Bodil Prising.