Releasy har på kort tid etablerat sig som en attraktiv arbetsplats där medarbetarna känner sig som en del av en stor gemenskap. Med sin betoning på social kompetens, tydlig struktur och värnandet om medarbetarnas välbefinnande har de skapat en arbetsplats där människor kan växa och trivas.
Bli en del av Releasy – läs mer och ansök här
Hos Releasy är kundservicemedarbetare inte bara drivna serviceleverantörer utan även experter på social interaktion. Det berättar Adam Gyllin, rekryterare på Releasys kontor i Borås. Här har han jobbat sedan pandemin, först som kundservicemedarbetare och nu med att hitta nya stjärnor till företaget.
– Här behöver du kunna läsa av stämningen, ha tålamod, samarbeta, vara empatisk och kunna skapa en trygg miljö för kunderna. Som rekryterare letar jag efter personligheter – är man serviceinriktad och vill få chansen att växa är det hit man ska söka, säger han. Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcing av kundservice. Det innebär att du hamnar hos någon av deras medarbetare när du ringer till många av Sveriges mest välkända varumärken, som exempelvis SL, C More, Telia och Halebop.
Flexibelt och roligt
De flesta som söker sig till Releasy är sugna på att testa något nytt; de kanske vill kunna påverka sina arbetstider, jobba mer flexibelt, kombinera tjänsten med studier eller idrottssatsningar – eller bara är nyfikna på ett yrke som verkar kul. Adam säger att många har pratat med någon som jobbar eller har jobbat hos Releasy och också vill bli en del av en rolig och utvecklande arbetsplats.
– Genom att prioritera social kompetens och gemenskap skapar vi en arbetsplats där medarbetarna känner sig som en del av en stor familj. Vi umgås ofta med varandra både under och efter arbetstid.
Vill du veta mer? Klicka här
Struktur och tydliga verktyg
Tydliga arbetsverktyg och strukturer underlättar arbetet när man börjar jobba hos Releasy. Att företaget vågar satsa på mjuka värden för att nå sina affärsmål var det som lockade Adam till företaget.
– Här blir medarbetarnas välbefinnande och utveckling prioriterade och jag är säker på att det har varit en bidragande faktor till vår enorma tillväxt.
Upp till en gång i månaden inleds nya utbildningstillfällen för nyanställda hos Releasy. Efter en grundutbildning lärs man upp inom det uppdrag man först tilldelas, sedan läggs stor vikt vid att man aldrig ska behöva känna att man står still.
– Oavsett om du är intresserad av grundutbildningar eller vill vidareutbilda dig till teamleader, utbildare, business manager eller platschef finns det möjlighet att utvecklas. Vi jobbar för att alla ska må så bra som möjligt; mår man bra kan man utföra sitt arbete på bästa sätt och vi kan då tillsammans fortsätta leverera kundservice i världsklass.
Bli en del av Releasy – läs mer och ansök här!