Med över 40 års erfarenhet inom branschen har vi samlat på oss en gedigen kompetens och expertis kring outsourcing av kundtjänst och kundservice. Detta har resulterat i att vi kan erbjuda dig och dina kunder den bästa kundupplevelsen.

Vi arbetar dagligen med outsourcing av kundtjänst och kundservice inom ett flertal olika branscher såsom resor, TV & streamingtjänster, och telekom. Hur din kund upplever servicen och kompetensen hos kundservice är avgörande för kundnöjdheten. Dagens kunder vill kontakta kundservice på många olika sätt, till exempel genom telefon, mejl, chatt eller sociala medier. Gemensamt för alla kunder, oavsett kommunikationskanal, är att de kräver snabba och korrekta svar. Med Releasy som extern kundtjänst säkerställer du hög servicenivå och ökad kundnöjdhet till en låg kostnad.

Att behålla en kund är mer kostnadseffektivt än att skaffa nya
Genom att outsourca din kundtjänst och kundservice till oss får du tillgång till säljutbildade kundserviceagenter. Dessa agenter är specialister på att omvandla uppsägningssamtal till lojala och nöjda kunder genom avancerade försäljningstekniker, attraktiva erbjudanden och utmärkt service. Vi kan också kontakta kunder som har vänt sig till kundservice med uppsägningsärenden via andra kanaler, som chatt, mejl och sociala medier.

 

 

 

Hur fungerar outsourcing av kundtjänst och kundservice?

Höga servicenivåer – våra professionella trafikledare styr, bevakar och följer upp att alla samtal besvaras inom utlovad tid. 

Kompetens – tillsammans med dig och ditt företag utbildar vi våra medarbetare så att alla har erforderlig produktkunskap samt förmåga att ge kunden bra service. 

Merförsäljning– vi vet att bra service är förutsättningen för merförsäljning, våra medarbetare är dessutom utbildade säljare. 

Teknik i framkant– vi utvecklar ständigt våra lösningar inom AI vilka syftar till att både sänka kostnader för våra uppdragsgivare och förbättra upplevelsen för slutkunderna.

Resultat

  • Du betalar endast för de ärenden som vi hanterar.
  • Dina kunder får service inom utlovad tid.
  • Kundservice blir en viktig säljkanal.
  • Antalet inkommande kontakter minskar.
  • Du får ta del av ny teknik och innovation

“Bra ledarteam, snabbfotade, lyhörda och väldigt tillmötesgående.”

Marie Blomkvist, Head of Customer Service, My Saftey

Varför outsourcing av kundtjänst & kundservice?

  • Det kan sänka dina kostnader och generera intäkter, du kan fokusera helt på din kärnverksamhet.
  •  Genom hög flexibilitet kan vi kapa era samtalstoppar med bibehållen servicenivå.
  •  Vi är öppna för incitamentsstyrda affärsmodeller. 
  • Vi ligger i framkant när det gäller teknik och kan därför erbjuda alla moderna kontaktformer; chatt, callback och intelligenta tjänster som automatiska mejl och sms. 

Kontakta oss!

Vill du komma i kontakt med oss? Vänligen fyll i formuläret nedan. Om ditt ärende gäller en jobbansökan eller jobbförfrågan, klicka dig in på vår karriärsida.