Så revolutionerar Releasys WOW-upplevelser nordisk kundservice

Genom WOW-upplevelser revolutionerar vi kundservice! Det är Releasys vision. Utbildaren Marvin Odisho, 29, har jobbat inom bolaget i snart sex år och konstaterar att det är just denna upplevelse som gör att han trivs så bra på jobbet.
– Att se hur folk runtomkring mig utvecklas gör mig glad, säger han.

Kundservice är en viktig grundbult i svenska bolag. Kunder känner sig sedda och hörda, samtidigt som bolagen får möjlighet att utveckla både affär- och kundrelationer. Hos Releasy arbetar kundtjänstmedarbetare på uppdrag av några av landets största bolag.

Marvin Odisho har jobbat på Releasy sedan 2017, först med ett uppdrag som handläggare på en teletjänst och sedan som coach. Bara ett år senare blev han kompetenscoach och fortsatte att hjälpa sina kollegor att utvecklas. I dag är Marvin utbildare och arbetar med att lära upp nyanställda kollegor och dela med sig av sin kompetens. Han berättar att WOW-upplevelsen – som är en löpande röd tråd hos Releasy – ligger till grund för hans arbete.

– Vår vision är att revolutionera kundservice genom WOW-upplevelser och detta sker genom att skapar en WOW-effekt i allt vi gör. Det är denna effekt som gör att jag och mina kollegor trivs så bra som vi gör och att vi kan och vill fortsätta växa, oavsett vilka roller vi har.

Releasy erbjuder kundservice i världsklass och kan på så vis ge sina kunder en riktig WOW-upplevelse – och Marvin, tillsammans med sina kollegor har samma mål: att skapa den bästa kundupplevelsen.

För att även lyckas WOW:a personer som Marvin utbildar berättar han att det gäller att läsa av människor. Hänger de med eller inte? Behöver någon information upprepas ett par gånger så att alla förstår dess innebörd?
– För mig är mitt jobb enkelt, men att lära sig något nytt kan vara en utmaning för många. För att uppnå en WOW-effekt måste jag se att deltagarna i en utbildning förstår, tar med sig och kan använda den information och kunskap de får. Besitter man en WOW-känsla kan man ge en WOW-upplevelse till den man pratar med och på så sätt kunna vända missnöjda kunder till nöjda, lojala sådana. Det är målet med kundservice och på det sättet ger vi kundservice i världsklass.

Marvin berättar att alla som arbetar på Releasy får alla förutsättningar de behöver för att lyckas med sina uppdrag. De har alla ett och samma mål: att vara bäst på det de gör.
– Jag vill att alla ska känna sig trygga i sina roller och i uppdragen de tilldelas. Det är kollegorna, ledarna och de uppdrag vi har som gör jobbet roligt, avslutar han.