Från telemarketing till kvalitativ försäljning

Telemarketing (TM) innebär att en målgruppsinriktad eller slumpartad utsedd person blir kontaktad via telefon med ett erbjudande om att bli kund hos ett företag. Telemarketing har visat sig vara mindre uppskattat hos 9 av 10 personer visar en rapport från Finansdepartementet (SOU 2015:61). Därför har vi valt att gå ifrån traditionell telemarketing till kvalitativ telefonförsäljning.

Vi är fast beslutna om att alltid leverera den bästa kundupplevelsen för dig och dina kunder, därför arbetar vi proaktivt och aktivt med att utveckla våra tekniker. Vi kan erbjuda dig telefonförsäljning med hög kvalitet genom kompetenta säljare i samband med att kunden kontaktar oss, inte tvärtom. Rätt utförd telefonförsäljning är en effektiv säljkanal men få företag har tekniken och resurserna att rekrytera, utbilda och utveckla duktiga telefonsäljare. Det gäller också för kundvårdande aktiviteter som t.ex. lojalitetskampanjer och marknadsundersökningar.

Telefonförsäljning på inkommande kontakter istället för traditionell Telemarketing (TM)

Fördelarna med att arbeta med kvalitativ telefonförsäljning på inkommande kontakter istället för traditionell telemarketing (TM) är att varje kontakt får en positiv upplevelse av ditt företag, vilket i sin tur skapar lojalitet, merförsäljning och WOM (word of mouth). Genom att låta oss på Releasy sköta din telefonförsäljning, och förse oss med ett attraktivt erbjudande till dina kunder, garanterar vi att öka merförsäljningen av era produkter och tjänster samt bibehålla era kunder. Vår rapportering ger dig dessutom ett kraftfullt verktyg för att utveckla ditt erbjudande. Ett av våra kärnvärden är att alltid erbjuda ett mervärde. Det innebär i praktiken att först löser vi kundens ärende snabbt och effektivt, därefter erbjuder vi alltid ett mervärde. För Releasy innebär ett mervärde inte alltid en försäljning, det kan vara uppdaterade kontaktuppgifter, information om en app eller en tilläggstjänst som gör att kunden får en bättre upplevelse.

försäljning-telefon

Hur fungerar vår telefonförsäljning?

  • Försäljning – Vår omfattande säljutbildning säkerställer att alla säljare får den utbildning och säljträning som krävs.
  • Kompetens – Vi har erfarenhet av företagsförsäljning, konsumentförsäljning och lojalitetskampanjer. Tillsammans med dig tar vi fram samtalsmanus, FAQ och annat som kan behövas för att seriöst kunna bearbeta kunderna.
  • Retention – Vi hjälper dig att vända ett avslutssamtal till en lojalkund.
Telefonförsäljning

Vad är resultatet av kvalitativ telefonförsäljning?

  • Ökad försäljning och merförsäljning.
  • Hög kundnöjdhet (NKI).
  • Analys av olika kundgrupper, med syfte att öka försäljningen, sänka kostnaden för kundanskaffning samt öka kunskapen om olika kundsegment för framtagande av erbjudande.

Varför ska du välja Releasy?

  • Vi kan telefonförsäljning och har branschens bästa säljskola.
  • Vi arbetar proaktiv för att leverera den bästa kundupplevelsen.
  • Vi har höga krav på kvalitet som följs upp kontinuerligt.
TM

“Kunniga inom våra produkter och hängivna! Gott samarbete.”

– Gianina Acevedo, CRM, Schibsted.

Kontakta-oss-releasy

Kontakta oss!

Vill du veta mer om oss eller komma i kontakt? Vänligen fyll i formuläret nedan. Gäller ditt ärende jobbansökan eller jobbförfrågan vänligen gå till karriär >>