Kunder till Releasy inkluderar stora välkända varumärken:

tv4
sl-stockholmslokaltrafik
mcdonalds
Hemnet
cmore

Artificiell intelligens (AI)

Releasy är innovativa och använder sig av nya tekniska lösningar för att alltid ligga i framkant inom branschen. Vi anser att artificiell intelligens (AI) är framtiden inom en effektiviserad kundservice.

Vi anser att artificiell intelligens har stor potential inom kundservicebranschen. Artificiell intelligens (AI) är den intelligens som datorer och maskiner uppvisar. Förenklat innebär detta att vi eftersträvar att dator ska hantera uppgifter åt oss.

För oss är det en självklarhet att vi ska vara den drivande parten med att leda utvecklingen in i kundservicebranschen.

Artificiell intelligens (AI) och chatbots

Artificiell intelligens (AI) är en teknik hos datorer som kommer att effektivisera hela kundservicebranschen. Idag använder våra kundserviceagenter artificiell intelligens (AI) genom smart FAQ, där de snabbt blir försedda med den fakta de behöver för att lösa ett ärende.

Genom att göra datorer ännu smartare med maskininlärning kommer många ärenden inom kort ha möjlighet att lösas innan de når vår fysiska kundservicepersonal. Vi ser just nu en stor potential med att nyttja chatbots.

 

 

Chatbots kan ses som digitala assistenter som ska hjälpa dig att få svar på dina frågeställningar snabbt. Genom maskininlärning förstår botarna vad du skriver och kan leda automatiserade samtal online. Skulle inte chatbots lösa kundens ärende så kan den sömlöst lämna över chatten till en kundservicemedarbetare i samma chatt.

Fördelar med artificiell intelligens (AI)

Det finns många möjligheter och fördelar med artificiell intelligens (AI). Nedan listar vi några.

  • Högre kundnöjdhet – AI är alltid tillgänglig. Kunden kan snabbt få hjälp dygnet runt, året om.
  • Kostnadseffektivitet – AI minskar antalet ärenden till kundservice och bemanningen hos kundservice kan optimeras.
  • Leveranssäkerhet – Risken för mänskliga fel exkluderas. AI agerar rationellt, inte känslomässigt.
artificiell intelligens

“Bra kontaktpersoner och övrig personal”

– Eva Svedberg, Produktionssamordnare med ansvar för CC, UHR

kontakta-oss-releasy-spegel

Kontakta oss!

Vill du veta mer om oss eller komma i kontakt? Vänligen fyll i formuläret nedan. Gäller ditt ärende jobbansökan eller jobbförfrågan vänligen gå till karriär >>