Artificiell intelligens (AI)

Releasy är innovativa och använder sig av nya tekniska lösningar för att alltid ligga i framkant inom branschen. Vi anser att artificiell intelligens (AI) är framtiden inom en effektiviserad kundservice. Vi anser att artificiell intelligens har stor potential inom kundservicebranschen.

Artificiell intelligens (AI) är den intelligens som datorer och maskiner uppvisar. Förenklat innebär detta att vi eftersträvar att en dator ska hantera uppgifter åt oss. För oss är det en självklarhet att vi ska vara den drivande parten med att leda utvecklingen in i kundservicebranschen.

Artificiell intelligens (AI) och chattbotar

Idag använder våra kundserviceagenter artificiell intelligens (AI) genom smart FAQ, där de snabbt blir försedda med den fakta de behöver för att lösa ett ärende. Vidare erbjuder vi våra kunder att nyttja chattbotar.  Genom maskininlärning förstår botarna skrift och kan leda automatiserade samtal online. Skulle en chattbot inte kunna lösa ett ärende, lämnas konversationen sömnlöst över till en kundservicemedarbetare.

Voicebot och Robotic Process Automation (RPA)

Releasy erbjuder även sina kunder lösningar inom voicebot och RPA (Robotic Process Automation). Med Googles integrerade teknik för maskininlärning i vår callcenterplattform kan vi erbjuda kunden en effektiv och dynamisk voicebot-lösning. Precis som med chattbot ges alltid möjlighet till sömlös övergång till agent vid behov. Genom partnerskap implementerar vi RPA-teknik för att maximera agentens tid på värdeskapande arbete och fokus på kunden, istället för repetitiva uppgifter. Med RPA har vi kollegor i form av botar som utför administrativt arbete medan våra agenter kan fokusera på att skapa den bästa kundupplevelsen i dialog med era slutkunder.

Fördelar med artificiell intelligens (AI)

Det finns många möjligheter och fördelar med artificiell intelligens (AI).

  • Högre kundnöjdhet – AI är alltid tillgänglig. Kunden kan snabbt få hjälp dygnet runt, året om.
  • Kostnadseffektivitet – AI minskar antalet ärenden till kundservice och bemanningen hos kundservice kan optimeras.
  • Leveranssäkerhet – Risken för mänskliga fel exkluderas. AI agerar rationellt, inte känslomässigt.
ai

“Bra kontaktpersoner och övrig personal”

– Eva Svedberg, Produktionssamordnare med ansvar för CC, UHR

Kontakta-oss-releasy

Kontakta oss!

Vill du veta mer om oss eller komma i kontakt? Vänligen fyll i formuläret nedan. Gäller ditt ärende jobbansökan eller jobbförfrågan vänligen gå till karriär >>