![]() Förmåner Bra personalförmåner:
✓ Friskvårdsbidrag ✓ Rabatter mm. |
![]() Trygghet En trygg anställning:
✓ Kollektivavtal ✓ Pensions sparande ✓ Stöttande chefer mm. |
![]() Påverkan Stor påverkan inom bolaget:
✓ Högt i takt ✓ Digital idélåda |
![]() Kamratskap Rolig arbetsplats:
✓ Hög teamkänsla ✓ Gemensamma mål ✓ Personalaktiviteter |
![]() Personlig utveckling Utvecklingsmöjligheter:
✓ Utbildningar ✓ Releasy Academy ✓ Utvecklingssamtal mm. |
![]() Meriterande karriär Värdefull kunskap:
✓ Eget ansvar ✓ Uppföljning ✓ Arbetslivserfarenhet |
Caroline Carlson arbetar som Gruppchef för den Digitala kundtjänsten, vilket är en helt ny roll och avdelning hos Releasy i Stockholm. Hur hamnade du i din roll på Releasy? 1. Kundservicemedarbetare: Min främsta uppgift var att leverera en bra kundupplevelse mot SL:s resenärer. Här mötte jag kunder i telefon, mail, chatt och sociala medier. 2. Sakkunnig ärendehanteringssystem: Rollen omfattade dels att hantera ärenden, administrera användare och hantera felanmälningar men även att representera kundtjänstens intressen vid utveckling, komma med förslag på ny funktionalitet och utföra mjukvarutestning vid implementation och uppdateringar. 3. Sakkunnig för område: Jag var först sakkunnig inom reklamationer och kundvård och sedan för Waxholmsbolaget samtidigt som jag var sakkunnig för vårt ärendehanteringssystem. Jag hade ansvar för att säkerställa att vår kunskapsdatabas innehöll korrekt, uppdaterad och kvalitativ information, skapa rutiner och sprida information. Utöver det utbildade jag nya medarbetare, besvara mer komplexa ärenden/frågor och hantera felanmälningar samt var kontaktperson gentemot uppdragsgivaren. 4. Utbildare: Som utbildare för SL ansvarade jag för att introducera nya medarbetare i vår företagskultur, rutiner och arbetssätt. 5. Kvalitetsansvarig: Huvudfokus var att skapa rätt förutsättningar för kundservicemedarbetarna att leverera en bra kundupplevelse mot SL:s resenärer. Arbetsuppgifterna omfattade analys, optimering, uppföljning och rapportering till uppdragsgivaren av NKI – Nöjd Kund Index. |
6. Gruppchef: Som gruppchef för den digitala kundtjänsten är jag ansvarig för att vi ska leva upp till de avtalskrav som vi har gällande digitalisering och automatisering. Strategin är att vi hela tiden ska vara ett steg före och arbeta proaktivt för att hjälpa kunderna så snabbt som möjligt. Det handlar både om att optimera befintliga processer och att implementera nya digitala lösningar. Vad bästa med din nuvarande roll? Varför tycker du att man ska jobba på Releasy?
![]() Caroline CarlsonGruppchef, Releasy
|
Hos Releasy finns det stora utvecklingsmöjligheter och vi uppmuntrar anställda till att växa inom bolaget. Många inom bolaget som idag sitter i ledande befattningar har själva börjat sin karriär som kundservicemedarbetare (eller ”Agenter” som vi också kallar det inom Releasy). Vi ser det som ett kraftfullt verktyg att premiera duktiga medarbetare för att behålla dem inom bolaget.
Karriärtrappa
Hos Releasy finns det en Karriärtrappa som består utav fem steg. Varje steg innehåller tydliga mål, utbildningar och olika förmåner. Genom Karriärtrappan blir det tydligt för kundservicemedarbetarna vad som förväntas, och vad de kan förvänta sig, i varje steg. Releasy tycker att om en medarbetare gör ett bra jobb så ska den uppmärksammas och belönas, vilket är precis det som Karriärtrappan bygger på.
Hanna Owe arbetar som HR Chef på huvudkontoret hos Releasy, en roll som innebär ett helhetsansvar för HR-avdelningen och dess planerade aktiviteter.
Vad jobbar HR-avdelningen med och hur många ingår i ditt team?
HR är vår personalavdelning och står för Human Resources. Kortfattat omfattar vårt arbete att säkerställa personalens välmående och utveckling, så att alla kan prestera så bra som möjligt.
Det handlar bland annat om att säkerställa att personalen har rätt verktyg och system, men även att stötta personalen på flera olika nivåer.
Vi har ett väldigt brett arbetsområde och mycket tid går åt till att stötta chefer, förbättra ledarskapet och att arbeta med medarbetarengagemang. Men vi arbetar också med att utveckla välfungerade processer inom rekrytering, onboarding, offboarding och att se till att vi följer de regler och lagar som regleras av arbetsrätten. Sedan ingår även arbetsuppgifter inom lön, kompetensutveckling och utbildningar.
Totalt ingår fyra personer i teamet, men inom kort kommer vi att bli fem.
Hur ser en vanlig dag ut?
Eftersom vi har ett så brett arbetsområde så är ingen dag lik den andra. Ena dagen kan jag fokusera på att stötta chefer, medan jag nästa dag håller i en utbildning. Det känns både utmanande och utvecklande att ha ett jobb med så pass mycket variation.
Vad är det bästa med ditt jobb?
Det jag uppskattar mest med min roll är att jag träffar och har kontakt med så många olika människor i organisationen. Rollen är väldigt verksamhetsnära. Sedan har jag stor möjlighet till att påverka och bidra till positiva förbättringar, vilket egentligen gäller alla roller i organisationen. Vi har väldigt högt i tak. Sedan har jag såklart också ett fantastiskt team i ryggen.
Varför tycker du att man ska jobba på Releasy?
För mig är Releasy en rolig arbetsplats som präglas av kamratskap, trygghet och utveckling. Oavsett om man jobbar på huvudkontoret eller som kundtjänstmedarbetare på någon utav våra andra orter så finns det stor möjlighet till att påverka. På Releasy händer det alltid mycket och vi arbetar för att hela tiden vara lyhörda inför organisationens önskemål och utmaningar.
Jag är stolt över att vi bryr oss om våra medarbetare och att vi arbetar aktivt med personalfrågor för att vara en attraktiv arbetsgivare. Något som jag tycker är unikt för oss som bolag är att det finns väldigt stora karriärmöjligheter – att växa och utvecklas inom bolaget. Majoriteten av alla ledande roller har själva påbörjat sin karriär på golvet.
Från säljare till Team Leader med personalansvar för 25 medarbetareDaniel Forsberg arbetar som teamledare för SL, en tjänst som innebär direkt personalansvar och att se till att sitt team levererar mot uppsatta mål. I teamet ingår 25 personer som sitter vid SL Kundtjänst Sergels torg. Hur hamnade du på Releasy? Hur har ditt arbete utvecklats med tiden? Under min tid hos Releasy har jag utvecklats mycket och haft följande roller:
Jag har alltid haft ett driv att utvecklas och att lära mig mer. |
![]() Daniel ForsbergTeamledare, Releasy
Vad är din nuvarande roll och vad innebär den? Vad är det bästa med ditt jobb?
|