Spärra nummer

Vad kul att du ska börja hos oss!

Den här sidan innehåller viktig information till dig som är nyanställd på Releasy. Har du några frågor utöver det som finns publicerat på denna sida, vänligen ta kontakt med din teamledare.

Vi hoppas på att du kommer att trivas hos oss och önskar dig varmt välkommen! 

Det finns flera fördelar med att jobba hos Releasy!

Förmåner
Förmåner
Bra personalförmåner:
✓ Friskvårdsbidrag
✓ Rabatter mm.
trygghet
Trygghet
En trygg anställning:
✓ Kollektivavtal
✓ Pensions sparande
✓ Stöttande chefer mm.
påverkan
Påverkan
Stor påverkan inom bolaget:
✓ Högt i takt
✓ Digital idélåda
Kamratskap
Kamratskap
Rolig arbetsplats:
✓ Hög teamkänsla
✓ Gemensamma mål
✓ Personalaktiviteter
personlig-utveckling
Personlig utveckling
Utvecklingsmöjligheter:
✓ Utbildningar
✓ Releasy Academy
✓ Utvecklingssamtal mm.
meriterande-karriar
Meriterande karriär
Värdefull kunskap:
✓ Eget ansvar
✓ Uppföljning
✓ Arbetslivserfarenhet

Praktisktinformation

Webbsidor

För att kunna logga in på våra olika system har du fått ett LAN-ID. Detta är ditt inlogg till bland annat mailen och intranet. Här finner du adresser till de viktigaste sidorna:


Kontouppgifter, skattsedel och anhöriguppgifter

Som nyanställd hos Releasy måste du snarast möjligt lämna in blanketten ”anhöriguppgifter” till din teamleader eller HR-avdelningen. Denna blankett får du under grundutbildningen. Vi ber dig också att skriva ut din skattsedel från skatteverkets hemsida (www.skatteverket.se) och ge den till oss då vi vill säkerställa att rätt skatt dras från din löneutbetalning.


Nyckeltagg till Releasy

För att komma in på Releasy krävs en nyckeltagg. Denna får du av HR-avdelningen eller en teamleader under din första anställningsdag.


Ändringsblankett

Om du ändrar din adress, kontonummer eller anhöriguppgifter etc. är det av största vikt att du meddelar detta till din teamleader. På intranet finns en blankett för detta som heter ”ändringsblankett” – be din teamleader att skriva ut den så du kan fylla i samtliga ändringar. Det är ditt ansvar att detta görs!

forms

Utbetalning av lön

Löneutbetalning sker vanligtvis den 25:e varje månad men när den 25:e infaller på en lördag eller söndag sker löneutbetalningen istället på närmsta vardag före den 25:e. Som visstidsanställd eller provanställd får du lön från och med första månaden du arbetar (dvs. innevarande månad) och eventuella avvikelser (sjuk, tjänstledig etc.) sker på nästkommande lön. Som 832-anställd får du lön månaden efter du har intjänat den. På intranet under fliken HR – länkar finner du en länk till Hogia webbportal där du finner din lönespecifikation.


Semester

Alla som är anställda på Releasy har rätt till betald eller obetald semester enligt semesterlagen. Du som arbetar som visstidsanställd eller provanställd tjänar under första året (intjänandeår 1 april-31 mars) in semesterdagar. Du som är 832-anställd tjänar in semesterersättning varje månad och denna kan du ta ut som semesterpeng under juni, juli, augusti eller september. Du bestämmer själv under vilken av dessa månader du vill nyttja pengen.


Anmälan frånvaro

Om du behöver stanna hemma pga. vård av barn, är sjuk eller är sen till arbetet ringer du till följande nummer: 0771-839 848.  Även om du är anställd via ett bemanningsbolag ska du ringa till oss och meddela.

schema

Schema

Du som är provanställd eller visstidsanställd lägger in en föredragen arbetstid i schemat och sedan läggs timmarna utifrån din sysselsättningsgrad på en schemaperiod. Du går in på sidan; schema.releasy.se och loggar in med ditt LAN-ID. Gå sedan in på önskemål – tillgänglighet – välj dag och föredragen arbetstid och spara. Du som istället har en 832-anställning lägger din tillgänglighet i schemat. Gå in på sidan; schema.releasy.se och logga in med ditt LAN-ID. Gå in på önskemål – önskemål – välj dag och lägg in när du är tillgänglig respektive otillgänglig i schemat och spara. Schemat publiceras sedan för samtliga 4 veckor framåt och när en vecka har gått publiceras en ny vecka (tex. publiceras v. 32:s schema under fredagen v. 28). Om du behöver förändra någonting i ditt schema tar du genast kontakt med din teamleader så försöker hen att hjälpa dig. Kom ihåg att verksamheten behöver dig i produktionen

Sociala medier

Din teamledare

Hen som har fått äran att bli din teamleader har som ansvar att ge dig förutsättningar för att du ska kunna göra ett bra arbete. Hen genomför bland annat medlyssningar och feedbacksamtal men finns också där för frågor. Vid oklarheter ber vi dig att alltid ta kontakt med din teamleader i första hand. Nedan finner du mailadresser till alla teamleaders i Linköping:

✓ Malin Bergstedt – Malin.bergstedt@releasy.se

✓ Carina Låringe – Carina.laringe@releasy.se ✓ Mohammad Moazen – Mohammad.moazen@releasy.se ✓ Kristina Thun – kristina.thun@releasy.se ✓Linda Lorinius – Linda.lorinius@releasy.se ✓ Nathalie Anund – Nathalie.anund@releasy.se

✓ Angelica Westin –Angelica.westin@releasy.se

✓ Kim Sjöö – Kim.sjoo@releasy.se ✓ Linda Munter – Linda.munter@releasy.se ✓ Petter Moberg – Petter.moberg@releasy.se ✓ Mikael Kahrle – Mikael.kahrle@releasy.se ✓ John Andersson –John.andersson@releasy.se

 


Kunder till Releasy inkluderar stora välkända varumärken:


Karriärtrappa

Hos Releasy finns det en Karriärtrappa som består utav fem steg. Varje steg innehåller tydliga mål, utbildningar och olika förmåner. Genom Karriärtrappan blir det tydligt för kundservicemedarbetarna vad som förväntas, och vad de kan förvänta sig, i varje steg. Releasy tycker att om en medarbetare gör ett bra jobb så ska den uppmärksammas och belönas, vilket är precis det som Karriärtrappan bygger på.