Varför ska du jobba hos oss i Linköping?

Förmåner
Förmåner
Bra personalförmåner:
✓ Friskvårdsbidrag
✓ Rabatter mm.
trygghet
Trygghet
En trygg anställning:
✓ Kollektivavtal
✓ Pensions sparande
✓ Stöttande chefer mm.
Påverkan
Påverkan
Stor påverkan inom bolaget:
✓ Högt i takt
✓ Digital idélåda
Kamratskap
Kamratskap
Rolig arbetsplats:
✓ Hög teamkänsla
✓ Gemensamma mål
✓ Personalaktiviteter
Personlig utveckling
Utvecklingsmöjligheter:
✓ Utbildningar
✓ Releasy Academy
✓ Utvecklingssamtal mm.
Meriterande karriär
Värdefull kunskap:
✓ Eget ansvar
✓ Uppföljning
✓ Arbetslivserfarenhet

Kunder till Releasy inkluderar stora välkända varumärken:


Vad är det bästa med kundtjänst?

Vi frågade några av våra medarbetare i Linköping vad de tycker är det bästa med att jobba med kundtjänst och fick följande svar:

  • Man får hjälpa människor i vardagen.
  • Man får möta många olika personligheter.
  • Känslan man får när man lyckas vända en missnöjd kund till att bli nöjd.

Vi på Releasy älskar att hjälpa andra!

 

telefonförsäljning

Stora utvecklingsmöjligheter

Hos Releasy finns det stora utvecklingsmöjligheter och vi uppmuntrar anställda till att växa inom bolaget. Många inom bolaget som idag sitter i ledande befattningar har själva börjat sin karriär som kundservicemedarbetare (eller ”Agenter” som vi också kallar det inom Releasy). Vi ser det som ett kraftfullt verktyg att premiera duktiga medarbetare för att behålla dem inom bolaget.

Karriärtrappa

Hos Releasy finns det en Karriärtrappa som består utav fem steg. Varje steg innehåller tydliga mål, utbildningar och olika förmåner. Genom Karriärtrappan blir det tydligt för kundservicemedarbetarna vad som förväntas, och vad de kan förvänta sig, i varje steg. Releasy tycker att om en medarbetare gör ett bra jobb så ska den uppmärksammas och belönas, vilket är precis det som Karriärtrappan bygger på.


Från Kundtjänstmedarbetare till Onboarder

Alexandra Andrei är en erfaren ledare med kunskap inom kundservice och ledarskap. Hon började på Releasy som kundservicemedarbetare därefter har hon utvecklats inom bolaget och arbetat inom ett flertal roller.

Hur hamnade du på Releasy?
År 2014 studerade jag Affärsjuridik på Linköpings universitet och började med en timanställning som kundtjänstmedarbetare på sidan av studierna.  Jag fick kort därefter en tillsvidare anställning och fortsatte med fler spännande roller inom bolaget:

  • Produktspecialist: Här ansvarade jag för mer avancerade frågor och administrativa arbetsuppgifter som ”first-line” inte kunde lösa själva dvs. personalen som mötte kunden för första gången. Jag fanns även tillgänglig för frågor och stöttning. Som Produktspeciallist hade jag en fördjupad kunskap och expertis inom uppdraget.
  • Utbildare: Som utbildare arbetade jag bland annat med att introducera nya medarbetare i vår företagskultur, rutiner och arbetssätt
  • Teamleader: Rollen som teamleader innebar att jag var gruppchef i tre och ett halvt år. Under denna tid hade jag en varierande personalstyrka mellan 15-25 medarbetare. I arbetsuppgifterna ingick personal-, leverans- och uppföljningsansvar.

I slutet av 2019 fick jag även chansen att vikariera som Business Manager för min chef. I den rollen hade jag ett övergripande ansvar över ett affärsområde, vilket innefattade personalansvar för Teamledare, avtalsuppfyllnad mot uppdragsgivare och säkerhetsställande av lönsamhet.

 

 

Vad är din nuvarande roll och vad innebär den?
Idag jobbar jag som Onboarder, vilket innebär att jag ansvarar för att säkerhetsställa våra nyanställdas första tid på Releasy. Här arbetar jag med introducering, trivselhöjande åtgärder och uppföljningsträffar. Rollen kräver även en del analys och statistikuppföljning av vår personalomsättning samt utveckling av våra processer.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa med mitt jobb är att jag får jobba och vara involverad i många olika processer oavsett vilken roll jag har.

Varför tycker du att man ska jobba på Releasy?
Man ska jobba på Releasy om man vill utmana sig själv, satsa på personlig utveckling och lära sig kundservicebranschen som är så mycket mer än vad man generellt känner till idag.

Alexandra-andrei

Alexandra Andrei

Onboarder, Releasy


Från Kundtjänstmedarbetare till Teamledare 

Lucas Rehn arbetar som gruppchef på Releasy, vilket är en roll som vi kallar för Teamledare. I rollen ingår personal-, leverans- och uppföljningsansvar.

Hur hamnade du på Releasy?
Under 2019 när jag studerade till Högskoleingenjör på Linköpingsuniversitet, så såg jag att Releasy sökte kundtjänstmedarbetare. Då jag kände ett driv och en längtan efter nya utmaningar, samt var intresserad av teknik och människor – vilket skulle kombinerades i tjänsten – så valde jag att söka och fick rollen. Redan efter ett par månader blev jag befordrad och fick utbildningsansvar. Utbildningsansvaret innebar att jag arbetade med introducering av vår företagskultur, policys, rutiner och arbetssätt för nya medarbetare. Jag vidareutbildade även kollegor som sökte nya utmaningar och kompetenser inom bolaget.

Vad är din nuvarande roll och vad innebär den?
Idag arbetar jag som Teamledare, vilket är ett annat namn för Gruppchef. I rollen ingår det att säkerhetsställa att verksamheten rullar, utföra daglig uppföljning och inneha ett direkt personalansvar. Jag ansvarar även för att utveckla medarbetarna och finnas där som stöd för att vi ska nå våra uppsatta mål. Det är kul att få leda, coacha och stötta ett team istället för en utbildningsgrupp.

Vad tycker du om dina roller på Releasy?
Jag tycker om att det är så stor omväxling, även om man ”bara” sitter i telefon. Varje kund och problem är helt unik. Att få möjlighet att lösa kunders problem och få tillbaka en stor tacksamhet, känns alltid kul!  Därtill har det varit roligt att introducera och forma nya kollegor, för att sedan ta del av deras utveckling. Att se medarbetare växa in i rollen och leverera bra resultat, är minst lika tillfredställande som när man löser ett knepigt ärende åt en kund. Hade jag fått välja, så hade jag helst varit både teamledare, utbildare och kundservicerådgivare!

 

Varför tycker du att man ska jobba på Releasy?
På Releasy får varje kundtjänsthandläggare möta många olika typer utav kunder och ärenden. Man har även möjlighet att följa upp och äga sin egen statistik i analysverktyget ”Indicate me”. Personligen har jag besvarat och hjälp över 7000 ärenden sedan jag började här.

Inom loppet av ett år har jag blivit vidareutbildad inom 4 kompetenser, blivit befordrad till utbildare och teamledare. Det är en skön kultur på företaget, med bra gemenskap i teamen, samt duktiga och engagerade ledare och styrelse.

Jag är enormt tacksam för alla möjligheter jag har fått på Releasy – Och möjligheterna finns där för alla, så länge man visar ett driv, engagemang och brinner för att vidareutvecklas.

Lucas-rehn

Lucas Rehn

Teamledare, Releasy

Hur är det att jobba i kundtjänst?

Jessica Svensson jobbar som kundtjänst medarbetare hos Releasy. Hon menar att en bra kundservice är när man ger den bästa kundupplevelsen till alla kunder. En vanlig dag beskriver hon som varierande och social, då man har kontakt med många olika människor. Hör Jessica själv berätta om sin tjänst i filmklippet.


Carolina Cleber jobbar som Rekryterare på Releasy i Linköping.

Carolina Cleber arbetar som rekryterare, en roll som innebär ansvar för hela rekryteringsprocessen. I arbetsuppgifterna ingår fastställande av tydliga kravprofiler, skriva och publicera annonser samt att genomföra intervjuer. Hon arbetar också med referenstagning och avtalsskrivning. Därtill ingår arbetsuppgifter med att hitta och nå rätt kandidater, både genom sponsring av annonser och deltagande på event.

Målet är att hitta den bästa personalen som kan leverera Releasys varumärkeslöfte – nämligen: Den bästa kundupplevelsen.