Förmåner
Bra personalförmåner:
✓ Friskvårdsbidrag ✓ Rabatter mm. |
Trygghet
En trygg anställning:
✓ Kollektivavtal ✓ Pensions sparande ✓ Stöttande chefer mm. |
Påverkan
Stor påverkan inom bolaget:
✓ Högt i takt ✓ Digital idélåda |
Kamratskap
Rolig arbetsplats:
✓ Hög teamkänsla ✓ Gemensamma mål ✓ Personalaktiviteter |
Personlig utveckling
Utvecklingsmöjligheter:
✓ Utbildningar ✓ Releasy Academy ✓ Utvecklingssamtal mm. |
Meriterande karriär
Värdefull kunskap:
✓ Eget ansvar ✓ Uppföljning ✓ Arbetslivserfarenhet |
Vi frågade några av våra medarbetare i Linköping vad de tycker är det bästa med att jobba med kundtjänst och fick följande svar:
Vi på Releasy älskar att hjälpa andra! |
Hos Releasy finns det stora utvecklingsmöjligheter och vi uppmuntrar anställda till att växa inom bolaget. Många inom bolaget som idag sitter i ledande befattningar har själva börjat sin karriär som kundservicemedarbetare (eller ”Agenter” som vi också kallar det inom Releasy). Vi ser det som ett kraftfullt verktyg att premiera duktiga medarbetare för att behålla dem inom bolaget.
Karriärtrappa
Hos Releasy finns det en Karriärtrappa som består utav fem steg. Varje steg innehåller tydliga mål, utbildningar och olika förmåner. Genom Karriärtrappan blir det tydligt för kundservicemedarbetarna vad som förväntas, och vad de kan förvänta sig, i varje steg. Releasy tycker att om en medarbetare gör ett bra jobb så ska den uppmärksammas och belönas, vilket är precis det som Karriärtrappan bygger på.
Alexandra Andrei är en erfaren ledare med kunskap inom kundservice och ledarskap. Hon började på Releasy som kundservicemedarbetare därefter har hon utvecklats inom bolaget och arbetat inom ett flertal roller. Hur hamnade du på Releasy?
I slutet av 2019 fick jag även chansen att vikariera som Business Manager för min chef. I den rollen hade jag ett övergripande ansvar över ett affärsområde, vilket innefattade personalansvar för Teamledare, avtalsuppfyllnad mot uppdragsgivare och säkerhetsställande av lönsamhet.
|
Vad är din nuvarande roll och vad innebär den? Vad är det bästa med ditt jobb? Varför tycker du att man ska jobba på Releasy? |
Lucas Rehn arbetar som gruppchef på Releasy, vilket är en roll som vi kallar för Teamledare. I rollen ingår personal-, leverans- och uppföljningsansvar. Hur hamnade du på Releasy? Vad är din nuvarande roll och vad innebär den? Vad tycker du om dina roller på Releasy? |
Varför tycker du att man ska jobba på Releasy? Inom loppet av ett år har jag blivit vidareutbildad inom 4 kompetenser, blivit befordrad till utbildare och teamledare. Det är en skön kultur på företaget, med bra gemenskap i teamen, samt duktiga och engagerade ledare och styrelse. Jag är enormt tacksam för alla möjligheter jag har fått på Releasy – Och möjligheterna finns där för alla, så länge man visar ett driv, engagemang och brinner för att vidareutvecklas. |
Hur är det att jobba i kundtjänst?Jessica Svensson jobbar som kundtjänst medarbetare hos Releasy. Hon menar att en bra kundservice är när man ger den bästa kundupplevelsen till alla kunder. En vanlig dag beskriver hon som varierande och social, då man har kontakt med många olika människor. Hör Jessica själv berätta om sin tjänst i filmklippet. |
Carolina Cleber jobbar som Rekryterare på Releasy i Linköping.Carolina Cleber arbetar som rekryterare, en roll som innebär ansvar för hela rekryteringsprocessen. I arbetsuppgifterna ingår fastställande av tydliga kravprofiler, skriva och publicera annonser samt att genomföra intervjuer. Hon arbetar också med referenstagning och avtalsskrivning. Därtill ingår arbetsuppgifter med att hitta och nå rätt kandidater, både genom sponsring av annonser och deltagande på event. Målet är att hitta den bästa personalen som kan leverera Releasys varumärkeslöfte – nämligen: Den bästa kundupplevelsen. |
Copyright © 2020 Releasy. Alla rättigheter reserverade.