SL förlänger avtal med Releasy till 2028

SL förlänger avtal med Releasy till 2028

2015 ingick Releasy det första avtalet med Trafikförvaltningen och vann även nästa upphandling inför 2020 som ställde högre krav på både digitala och automatiserade lösningar. Målet var en effektivare kundtjänst och förbättrade kundupplevelser för SL:s resenärer. Nu, tio år senare, har samarbetet fördjupats och åter en gång förlängts.

Det nya avtalet kommer löpa till 2028 och i uppdraget ingår likt tidigare SL Kundtjänst och SL Kundtjänstbutiker. Releasy kommer fortsätta att ansvara för driften av SL:s kundtjänst och det fortsatta samarbetet mellan våra organisationer som vi gjort sedan 2015.

Markus Nilsson på Region Stockholm är positiv över det fortsatta samarbetet: “Vi är glada att ha säkrat driften av vår kundtjänst och ser fram emot att fortsätta samarbetet, särskilt när uppdraget utökas i år. Releasy har visat sig vara en pålitlig partner och vi ser fram emot att fortsätta utveckla våra tjänster tillsammans.”

Vår egen platschef i Stockholm, Robert Söderström, uttrycker även han glädje när Releasy’s position på den nordiska marknaden ytterligare förstärks:

“Vi är mycket stolta över att få fortsätta vårt samarbete med SL och ser fram emot att bidra till en ännu bättre kundupplevelse. Detta förlängda avtal är ett bevis på det förtroende SL har för oss och vår förmåga att leverera högkvalitativa tjänster.”