Vill du klättra i karriären? Här är Davids tips!

Vill du klättra i karriären? Här är Davids tips!

David Josefsson påbörjade sin resa på Releasy redan med ett sommarjobb vid sidan av sina universitetsstudier inom ekonomi och systemvetenskap. Efter att ha inlett karriären som kundtjänstmedarbetare på del- och heltid, fick han möjligheten att starta upp en uppdragsgivare i Barcelona. På plats i Spanien klev David upp till Teamleader, fokus skiftades då till ledarskap och gav honom djupare förståelse för branschen och helheten på ett övergripande plan. Rollen som Teamleader banade sedan väg för David att kliva upp till Quality Assurance Manager, med Boråskontoret som sin bas.

Är du sugen på att klättra i karriären? Här är Davids tre tips!

  • Var engagerad och visa att du vill utvecklas – det kan låta klyschigt att det är viktigt att visa framfötterna men det är faktiskt det om du vill växa inom företaget.
  • Att förstå branschen är A och O ­– nyfikenhet och att suga åt sig kunskap lönar sig i princip alltid. Våga fråga!
  • Våga ta chanser – Våga säga ja till möjligheter när du får dem serverade – det kan ta dig till spännande platser i karriären, och i världen.

Davids första jobb inom Releasy var som kundtjänstmedarbetare på kontoret i Linköping. Sommarjobbet var perfekt mellan vår- och höstterminerna på universitetet. Det gav honom insikt i hur viktigt det är att erbjuda förstklassig kundservice och lade grunden för en senare heltidstjänst.

Studierna inom ekonomi- och systemvetenskap gav David en välfylld verktygslåda för hans nuvarande roll som Quality Assurance Manager.

– Sedan jag klev in i rollen som Quality Assurance Manager har jag verkligen dragit nytta av mina förkunskaper från mina studier. Ekonomistudierna har bidragit till att jag ser helhetsbilden av hur kundservice går ihop och fungerar, och från systemvetenskapen har jag med mig hur man bearbetar, förstår och vinklar data på olika sätt för att få ut det man vill av informationen.

I rollen som Quality Assurance Manager har David ett viktigt helhetsansvar. Han har kontakt med uppdragsgivare, ser till att leverera det som förväntas och mer därtill i form av effektiv och högkvalitativ kundservice. Rollen innebär att han säkrar rutiner och processer, är en proaktiv partner som ser möjligheter i stället för motgångar – för att erbjuda kundservice i absolut världsklass.