Telia får högst betyg i kundnöjdhet av företagskunder bland mobiloperatörer

Telia får högst betyg i kundnöjdhet av företagskunder bland mobiloperatörer

Årligen genomför Svenskt kvalitetsindex (SKI) en undersökning om kundnöjdhet bland svenska mobiloperatörer. Vinnare på företagssidan står Telia, som får högst betyg inom branschen av företagskunderna.

Undersökningen från SKI visar att service i kombination med funktion, tillgänglighet och pålitlighet spelar en större spelar roll jämfört mot tidigare där endast service har stått i centrum. Telia får riktigt bra betyg kopplade till produktrelaterade frågor. På frågan hur det kommer sig att Telia lycktas vinna titeln om Sveriges nöjdaste kunder på företagssidan, svarar Nina Holmkvist, Senior Manager på Telia Enterprise följande:

– Det är en kombination av oslagbar kvalitet i våra mobilnät samt relevanta och framtidsanpassade tjänster och erbjudanden.

Bild: Tagen från Svenskt Kvalitetsindex

Bred kompetens
Telia har sedan flera år tillbaka delar av sin kundservice outsourcad till Releasy.

– Releasy har en viktig roll att på ett agilt sätt finnas tillgängliga för Telias företagskunder där behovet är störst. Jag är mycket glad och nöjd med det smarta sätt medarbetarnas kompetens breddats i våra team hos Releasy, där flera kan bidra inom flera skills, säger Nina.

Jonathan Andersson, Client Manager, Releasy, säger följande om vinsten:

– Det känns förstås väldigt roligt att Telia kammar hem första priset av mobila företagskunder. Vad det gäller supporten så har vi arbetat mycket med att alla ärenden in till kundservice ska lösas vid första kontakten. Våra kundtjänstmedarbetare är experter och har en bred kunskap – de både supporterar kunderna och tar hand om deras ärenden, samtidigt som de agerar rådgivare. Rådgivningen handlar bland annat om att informera om bättre erbjudanden kopplade till kundernas abonnemang – vilket är något som de uppskattar. Vi ser en stark korrelation mellan merförsäljning och kundnöjdhet. Hos oss står alltid kunden i centrum och för oss handlar det om att ge en riktigt bra kundservice!


Om Releasy
Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcad kundservice med över 30 års erfarenhet. Releasy ägs av Pulsen AB som omsätter ca 3.5 MDKR. Releasy finns idag representerade på fem produktionsorter; Linköping, Borås, Borlänge, Stockholm och Barcelona. Huvudkontoret är placerat i Bergshamra i Stockholm. Releasy med dotterbolag omsätter ca 450 MKR och har drygt 1100 anställda. www.releasy.se