Halebop kammar hem priset om Sveriges nöjdaste mobilkunder – med stöd från Borlänge

Halebop kammar hem priset om Sveriges nöjdaste mobilkunder – med stöd från Borlänge

Årligen genomför Svenskt kvalitetsindex (SKI) en undersökning om kundnöjdhet bland svenska mobiloperatörer. För elfte gången vinner Halebop titeln om Sveriges nöjdaste kunder i mobilbranschen.

Undersökningen från SKI visar att kundnöjdheten inom telekombranschen dalar, Covid-19 har haft en påverkan på kundupplevelsen och förtroendet för flera inom branschen har minskat. Om den tidigare kundutmaningen varit god service och att bygga kundrelationer, tyder årets resultat på att det nu är service i kombination med funktion, tillgänglighet och pålitlighet som spelar roll. En aktör som särskiljer sig positivt i helhet från branschen är Halebop. Kunderna beskrivs som fans som känner stark anknytning till varumärket. På frågan vad Halebop gör som särskiljer sig från andra, svarar Johan Olsson, Kundservicechef på Halebop följande:

– Det finns väldigt många svar på den frågan, men det största svaret hittar vi i vår kultur. Våra ledord – Schysst, Enkelt och Boppigt är någonting som styr alla beslut vi tar och vi har konsekvent låtit dessa guida oss i väldigt många år. Jag tror kunderna kan genomskåda operatörer som har på papperet att de bryr sig om kunder och de som genuint får ont i magen om en kund far illa. Det är skillnaden som gör skillnaden. 

Kostnader står inte i centrum
Halebop har sedan flera år tillbaka sin kundservice outsourcad till Releasy i Borlänge.
– Vår Support är en av de absolut viktigaste delarna för att möta våra kunder, ofta i en situation där vi inte riktigt har lyckats göra deras kundresa tillräckligt enkel. Med Releasy har vi hittat en långsiktig partner som delar vår passion för våra kunder. Det vi tillsammans diskuterar allra mest ihop är inte kostnader, ärendehanteringstider och säljsiffror utan hur nöjda är våra kunder. När vi tillsammans har byggt en gemensam kultur av att sätta det i första rummet, så märks det så väl på att kunderna som kom till supporten med ett problem lämnar med ett leende, berättar Johan.

Bild: Johan Olsson, Kundservicechef, Halebop

Gabriel Henriks, Platschef på Releasy i Borlänge, säger följande om vinsten:

– Det är ju fantastiskt roligt! Framförallt med tanke på att vi fortsatt lyckats hålla en god kvalité, trots Corona-pandemin. Det visar hur bra både vi och Halebop är på att anpassa oss till marknaden och det som kunderna efterfrågar. En avgörande framgångsfaktor som jag ser är att Halebop är väldigt snabba på att göra de förändringar som marknaden efterfrågar och de vågar vara lite edgy i sin kommunikation. Allt vi gör tillsammans ska ha en personligprägel, vilket resulterar till ett högt engagemang hos våra kundtjänstmedarbetare och att de verkligen köper in Halebops värderingar. Kundgruppen som vi vänder oss mot är den samma som vår personal som hjälper kunderna. Det gör att medarbetarna har väldigt god förståelse och insikt i vad kunderna önskar hjälp med samt vad vi kan göra för att ge en Wow-faktor.

Gabriel-henriks

Bild: Gabriel Henriks, Platschef Borlänge, Releasy


Om Halebop
Halebop är en av Sveriges största mobiloperatörer. Vi är stolta över att ha Sveriges nöjdaste kunder som surfar och ringer i Sveriges bästa nät. Halebop tror att det lönar sig att vara schysst och möta kunderna på deras vilkor, därför har vi bland annat öppet dygnet runt i vår support, alltid bra deals och ger service på flera språk.

Om Releasy
Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcad kundservice med över 30 års erfarenhet. Releasy ägs av Pulsen AB som omsätter ca 3.5 MDKR. Releasy grundades i Linköping 1984 men namnet Releasy tillkom 2008 då bolaget köptes ut från Addici AB. Releasy finns idag representerade på fem produktionsorter; Linköping, Borås, Borlänge, Stockholm och Barcelona. Huvudkontoret är placerat i Bergshamra i Stockholm. Releasy med dotterbolag omsätter ca 450 MKR och har drygt 1100 anställda. www.releasy.se