Borlängemedarbetaren briljerar i kundmötet för C More’s kundtjänst

Borlängemedarbetaren briljerar i kundmötet för C More’s kundtjänst

Sedan 2016 har Sebastian Lindborg arbetat på Releasy som har hand om C Mores kundtjänst. Sebastian är en riktig kundservicestjärna som levererar den bästa kundupplevelsen gång på gång och har nyligen nått högsta nivån i Releasys karriärtrappa. Därmed har han intagit titeln som Kung Fu Agent.

På frågan hur han lyckas leverera enastående kundmöten och exceptionella resultat svarar han följande:

– Det har varit en lång resa där jag fått mycket stöd från min teamledare. Vi har arbetat mycket med innehållet i samtalen. För mig handlar det inte enbart om att lösa kundens ärende, utan jag vill skapa en relation med varje person. Målet är att alltid hitta ett ämne som kunden brinner lite extra för.

Sebastian har hanterat kundkontakter för flera varumärken hos Releasy, men det är just C More kunderna som han tycker är roligast att arbeta med.

– Det är en stor skillnad på kunder mellan olika varumärken. Det finns varumärken där kunderna bara vill ha hjälp så snabbt som möjligt, där samtalen kanske tar en minut. C More kunden är unik på så sätt att den är lite mer pratsam och samtalen är därmed roligare tycker jag. Det är inte ovanligt att de berättar om sitt favoritprogram eller hur det går för favoritlaget just nu, säger Sebastian.

Vidare berättar Sebastian att han till en början tyckte att det var lite pinsamt att prata på ett mer personligt plan med kunderna, men att han efter ett tag upplevde att samtalen blev bättre och bättre. Sebastian har med tiden blivit ett riktigt snille på att hitta gemensamma faktorer med kunderna.

– När man hittar ett gemensamt intresse, kopplat till programmen hos C More, blir samtalen mycket bättre. Vem blir inte glad att få prata om Leksand eller Robinsson? säger Sebastian i ett skratt.

Det är tydligt att det Sebastian gör i samtalen fungerar. Han har vrålhöga kundbetyg och levererar samtidigt på alla andra mätbara parametrar.

Bättre tjänst – Bättre support

C More är sedan tre år tillbaka Sveriges snabbaste växande streamingtjänst och den ledande premiumleverantören av svenskt drama och sport.

– Den största skillnaden idag, jämfört med 2016 när jag började arbeta på kontot är att tjänsten har kontinuerligt utvecklats och förbättras. Det hinner hända rätt mycket tekniskt på fyra år. Idag är C Mores streaming tjänst extremt användarvänlig och stabil, vilket gör att det är lätt att supportera kunderna – både via telefon, mail och chatt, avslutar Sebastian.

Bild: Sebastian Lindborg

Kontaktinformation
Gabriel Henriks, Platschef Borlänge
Gabriel.henriks@releasy.se
+46 73 76 74 153

Om C More
Vi är Nordens största kommersiella tv-bolag. TV4 och C More är ledande i utvecklingen av rörlig bild och digitaliseringen av tv-industrin med hjälp av kraften och styrkan i våra varumärken – och hos våra fantastiska medarbetare. Med en stor mängd tv-kanaler och andra tjänster, bjuder vi in hela Sverige till en tv-upplevelse i världsklass. Att ständigt vara relevanta, stå på användarnas sida och att vara en del av Sverige – det är några av våra viktigaste uppgifter.

Om Releasy
Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcad kundservice med över 30 års erfarenhet. Releasy ägs av Pulsen AB som omsätter ca 3.5 MDKR. Releasy grundades i Linköping 1984 men namnet Releasy tillkom 2008 då bolaget köptes ut från Addici AB. Releasy finns idag representerade på fem produktionsorter; Linköping, Borås, Borlänge, Stockholm och Barcelona. Huvudkontoret är placerat i Bergshamra i Stockholm. Releasy med dotterbolag omsätter ca 450 MKR och har drygt 1100 anställda. www.releasy.se