Borlängemedarbetaren, Andreas Nordin, levererar exceptionella kundupplevelser för Halebops kunder

Borlängemedarbetaren, Andreas Nordin, levererar exceptionella kundupplevelser för Halebops kunder

Andreas Nordin arbetar som kundservicemedarbetare hos Releasy för bland annat varumärket Halebop och är en riktig fena på att leverera enastående kundupplevelser. Detta är något som Halebops kunder ständigt ger honom ett kvitto på genom att ge honom otroligt höga Nöjd Kund Index (NKI) betyg, Net Promoter Score (NPS) resultat och kompetensranking.

På frågan vad Andreas anser är en bra kundservice svarar han följande:

– En bra kundservice eller ett gott kundbemötande för mig handlar om flera olika delar. Dels behöver man vara påläst och ta del om kontinuerlig uppdaterad information, så att man hela tiden är kunnig inom alla områden. Kunden ska alltid få sitt ärende löst. Sedan är det viktigt att tänka på sitt språk eller tonalitet baserat på vem kunden är, det är stor skillnad att prata med en yngre eller äldre person. Språket måste passa in i samtalet. Samtidigt ska innehållet i samtalet vara så personligt som möjlig och man ska alltid ta fullt ansvar, detta är extra viktigt i de kundkontakter där något gått snett.

Att alltid ta fullt ansvar och aldrig skylla på företaget menar Andreas är avgörande för att vända en missnöjd kund.

– En chatt med en missnöjd kund är de samtal som jag finner mest givande. Det är en rolig utmaning att möta en missnöjd kund och vända den till att bli en nöjd och lojal kund som vill rekommendera oss vidare, säger Andreas.

På frågan varför han själv tror att han gång på gång får höga betyg från kunderna säger han följande:

– Det har inte alltid varit så, utan jag har jobbat hårt för att kontinuerligt förbättras tillsammans med min teamledare. Vi har analyserat mina kundärenden som inte haft de bästa betygen, tagit fram olika formuleringar och testat oss fram. Men rent generellt handlar mycket om att vara personlig och inte köra på standardsvar. Detsamma gäller när det kommer till kunderbjudanden, de ska aldrig vara generella utan de ska vara anpassade till kundens behov. Det uppskattar kunden.

Vidare fortsätter han:

– Sedan är det viktigt att komma ihåg att det kunderna kontaktar oss om är första gången för dem, även om vi behandlar liknande ärenden dagligen. Lösningen är ofta självklar för oss, men långt ifrån alltid för kunden. Det är viktigt att ha det som utgångpunkt och göra det bästa utifrån det.

Halebop har Sveriges nöjdaste privatkunder

Årligen genomför Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en undersökning om kundnöjdheten bland svenska mobiloperatörer. Det är ett pris som bolaget vunnit hela tio gånger.

– Att Halebop vunnit flera gånger är ett fantastiskt kvitto på att Halebop är den bästa svenska mobiloperatören, men även att vi i kundservice gör ett bra jobb. Det är riktigt kul att kunderna gett mig höga NPS-resultat. Sist när Halebop vann blev jag uppmärksammad för betygen kunderna gett mig. Jag fick diplom och pris, vilket var riktigt kul! 

Att Andreas är en riktig stjärna på kundservice är tydligt, vilket även syns tydligt på hans resultat. Han har nu tack vare sina exceptionella prestationer lyckats nå högsta nivån i Releasys karriärtrappa och intagit titeln som Kung Fu Agent.

– Det känns oerhört kul, avslutar Andreas.


Kontaktinformation
Gabriel Henriks, Platschef Borlänge
Gabriel.henriks@releasy.se
+46 73 76 74 153

Om Halebop
Halebop är en av de största mobiloperatörerna i Sverige. Vår målgrupp är ung i sinnet och lever en stor del av sitt liv online, via mobilen. Halebop erbjuder marknadens schysstaste och mest prisvärda helhetserbjudande där fria samtal, meddelanden och en massa surf ingår. Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen och vi använder Telias nät för våra tjänster.

Om Releasy
Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcad kundservice med över 30 års erfarenhet. Releasy ägs av Pulsen AB som omsätter ca 3.5 MDKR. Releasy grundades i Linköping 1984 men namnet Releasy tillkom 2008 då bolaget köptes ut från Addici AB. Releasy finns idag representerade på fem produktionsorter; Linköping, Borås, Borlänge, Stockholm och Barcelona. Huvudkontoret är placerat i Bergshamra i Stockholm. Releasy med dotterbolag omsätter ca 450 MKR och har drygt 1100 anställda. www.releasy.se