Fortsatt samarbete med SL

Efter fyra år med SL som uppdragsgivare till Releasy var det dags för en ny upphandling. En vecka innan julafton fick vi tilldelningsbeslutet – med ett kvalitetsfokuserat anbud som även ligger i framkant när det gäller kunddriven tjänsteutveckling lyckades Releasy med god marginal vinna Region Stockholms trafikförvaltnings upphandling av kundservice. En bättre julklapp hade vi inte kunnat önska oss!

Vi som bor i Stockholm och pendlar kollektivt vet hur viktigt det är med bra kollektivtrafik. Och när det strular vet vi hur viktigt det är med tydlig information och god service. Det vet alla våra kundtjänstmedarbetare också. Varje dag tar de hand om Stockholms resenärer och vi är alla glada för att vi fått förtroende att fortsätta göra detta på bästa möjliga sätt och fortsätta leverera den bästa kundupplevelsen.

Trafikförvaltningens mål är att upprätthålla hög kvalitet och ett likvärdigt sätt att hantera samtliga inkommande ärenden, oavsett person eller kommunikationskanal. Releasy har med sin långa erfarenhet mycket goda förutsättningar att inte bara uppnå satta mål, utan även leverera mer än vad som förväntas av dem.

Uppdraget innebär att Releasy tar ett helhetsansvar för SL:s Kundtjänst, butiker, mobila team samt Waxholmsbolagets kundtjänst och terminaler. Releasy tillhandahåller kundservice med information och tjänster genom telefon, sociala medier, e-post, chatt, webb, sms, chattbott, samt fysiska möten. Ett stort fokus ligger på automatisering och digitalisering för en ännu bättre kundupplevelse och en effektivare kundtjänst. Vi har i dagsläget fokus på bl.a. självservice online, automatisk röststyrningstjänst, chattbot och RPA (Robotic Process Automation).

– Region Stockholm har haft resenärernas behov av en modern service i fokus när vi genomförde denna upphandling. Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet med Releasy och utveckla servicen till SL:s och Waxholmsbolagets kunder, säger Markus Nilsson, förvaltningsledare inom Region Stockholm.

– Vi på Releasy är mycket glada över det stora förtroendet vi fått och ser fram emot att fortsätta utveckla mötet mellan oss och resenären och leverera en kundservice som både vi och SL kan vara stolta över, Robert Söderström, Client Manager.


Robert-soderstrom
Kontaktinformation
Robert Söderström
Client Manager
Mobil: 073 – 962 54 30

E-post: robert.soderstrom@releasy.se

Om Releasy
Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcad kundservice med över 30 års erfarenhet. Releasy ägs av Pulsen AB som omsätter ca 3.5 MDKR. Releasy grundades i Linköping 1984 men namnet Releasy tillkom 2008 då bolaget köptes ut från Addici AB. Releasy finns idag representerade på fem produktionsorter; Linköping, Borås, Borlänge, Stockholm och Barcelona. Huvudkontoret är placerat i Bergshamra i Stockholm. Releasy med dotterbolag omsätter ca 450 MKR och har drygt 1100 anställda.

Om SL
SL har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, Stockholms län ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik.
Varje dag reser närmare 800 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor.
Det är Region Stockholm som ansvarar för den upphandlade kollektivtrafiken i Stockholms län. Du hittar mer information om utveckling och utbyggnad av kollektivtrafiken på Region Stockholms webbplats, sll.se.