När Releasy och Indicate me föregående år anordnade ett event med temat Big mistake. Thank you! blev det snabbt uppenbart att temat var stekhett. Platserna bokades upp fort och det var fullsatt under eventet. I slutet av föregående vecka anordnades uppföljaren, som även denna gång blev oerhört populärt!
Intresset för kundservice är något som tycks öka. Med 30 års erfarenhet av kundservice är detta något som vi tydligt märker av, inte minst när vi arrangerar våra event med inriktning på kundservice.
– Det är väldigt kul att kundservice har blivit en prioriterad fråga och att det finns ett högt engagemang inom området. Det finns en efterfrågan på event med fokus på kundservice, vilket vi har märkt av. Platserna bokas upp snabbt och under eventen finns det ett högt engagemang, berättar Johan Frodell, VD Releasy.
Föreläsningar
På plats föreläste tre erfarna ledare från Halebop, SBAB och Swedbank. Halebop berättade bland annat om deras framgångskoncept för att kamma hem vinsten om Sveriges nöjdaste kunder – för tionde gången. Stina Jäderström, Head of Customer Care, berättade att de tidigt valde att ta bort all telefonkontakt och att fokusera på kanalerna mail och chatt. Vidare anser de att varje kund är unik, därför har man tagit bort standardiserade svar och satsar på personliga svar till respektive kund. Halebop outsourcar sin kundservice till Releasy och Stina berättade även om vikten som vi spelar i arbetet med kundnöjdhet.
Jenny Sjövall, Chef Inbound & ansvarig Onboarding för kundservice, bjöd på hur SBAB arbetar med onboarding och sedan avslutade Hans Lindholm, Team manager från Swedbank föreläsningarna med att tala om sin chatbot (läs tidigare artikel, Swedbank: Så lyckas du med chatbots).
Paneldebatt om chatbots
Erfarna personer från Swedbank, Nordea och Fortum avslutade eventet med en djupgående debatt kring chatbots. Här bjöd de på vilka minor de gått på under implementering och vad de skulle göra annorlunda om de startade samma projekt idag.
– Paneldebatten bidrog till ett högt engagemang bland deltagarna som integrerade med sina mobiltelefoner för att ställa frågor. Det var väldigt uppskattat att debattörerna delade med sig av sina erfarenheter trots att konkurrenter satt i publiken. Stort tack till Mattias Fras från Nordea, Kristofer Murby från Fortum och Hans Lindholm från Swedbank, avslutar Johan.
Några röster från kvällen
” Härligt att konkurrenter/kollegor i samma panel delar med sig
” Debatten var det absolut bästa med hela eventet – oerhört inspirerande och lärorikt
” Häftigt att Halebop vunnit Sveriges nöjdaste kunder 10 gånger!
Om Releasy
Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcad kundservice med över 30 års erfarenhet. Releasy ägs av Pulsen AB som omsätter ca 3.5 MDKR. Releasy grundades i Linköping 1984 men namnet Releasy tillkom 2008 då bolaget köptes ut från Addici AB. Releasy finns idag representerade på fem produktionsorter; Linköping, Borås, Borlänge, Stockholm och Barcelona. Huvudkontoret är placerat i Bergshamra i Stockholm. Releasy med dotterbolag omsätter ca 450 MKR och har drygt 1100 anställda.