halebop-sveriges-nojdaste-kunder-2018

Vår kund Halebop vinner titeln om Sveriges nöjdaste kunder för nionde gången!

Varje år genomför Svenskt kvalitets index (SKI) en undersökning om kundnöjdhet bland svenska mobiloperatörer. För nionde gången vinner vår kund Halebop titeln om Sveriges nöjdaste kunder i mobilbranschen.

Halebop har idag sin kundservice outsourcad till Releasy, vilket innebär att vi hanterar Halebops kundkontakter via mail och chatt.

Under gårdagen publicerade SKI sin årliga rapport om kundnöjdhet inom mobilbranschen, där Halebop presenterades som vinnare om Sveriges nöjdaste kunder. Ett annat resultat som också presenterades i studien var att kunder har gått från att prioritera hårda värden såsom täckning och pris till att värdera personlig service högre.

– Det är väldigt kul att vår kund Halebop vinner titeln om Sveriges nöjdaste kunder för nionde gången och att rapporten visar att mobilkunder uppskattar personlig service, vilket är det område som vi har störst påverkan inom. Vad det gäller kundservicedelen arbetar vi ständigt med att förnya, förbättra och optimera Halebops kundkontakter, berättar Martin Falck, Business Manager på Releasy.

Vidare berättar Martin att Halebops vinst firades stort på kontoret under gårdagen.

– Vi är många som har arbetat hårt med Halebops kundservice och medarbetarna här i Borlänge ska ha en extra stor eloge för ett fantastiskt arbete. Under gårdagen var vi många som var väldigt glada över vinsten, vilket vi firade med en svårslagen Halebop-tårta!


Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom kundservice och försäljning. Bolaget finns idag representerade i Linköping, Borlänge, Borås, Stockholm och Barcelona. Med över 30 års erfarenhet inom branschen har Releasy samlat på sig en gedigen expertis inom kundservice, vilket möjliggör leverans av den bästa kundupplevelsen för dig och dina kunder.