Fullsatt under eventet: Big mistake. Thank you!

I slutet av föregående vecka anordnade Releasy tillsammans med Indicate me ett populärt event med debattpanel på temat Big mistake. Thank you!

– Intresset för eventet var mycket stort och det är väldigt kul att kundservice är ett ämne som engagerar. Platserna inför eventet fylldes upp betydligt snabbare än vi hade kunnat ana, berättar Johan Frodell, VD på Releasy.

Vidare berättar Johan att återkopplingen efter eventet har varit positiv.

– Det är flera som känner att kundservice behöver prioriteras och lyftas på agendan. Det är ett ämne som berör, engagerar och där det finns stora möjligheter att påverka kundupplevelsen i stort. Det finns även ett stort intresse kring automatisering och chattbotar, förklarar Johan.

Konkreta tips för att lyfta kundservice i organisationen

Panelen under eventet bestod av fem erfarna debattörer som representerade varumärkena Ikea, C More, Boxer, Santander Consumer Bank och Trafikförvaltningen/Storstockholms Lokaltrafik (SL). Debattörerna delade öppet med sig av sina misstag på vägen till succé i kundservice, och kom även med konkreta tips, bland annat kring hur man kan lyfta kundservice på agendan.

  • Skapa tvärfunktionella forum
    Inkludera kundservice i forum för sälj, produkt och marknad. Kundservice är den enhet som har störst insikt i vad kunderna kan komma att reagera på i exempelvis en kommande kampanj.
  • Nyttja kriser
    När kriser uppstår och kundservice blir högprioriterat inom organisationen, uppmärksamma ledningen på de resultat kundservice bidrar till och varför enheten är viktig.
  • Inkludera ledningen
    Bygg en förståelse för vikten av kundservice i ledningsgruppen. Planera in medlyssningar kontinuerligt och bygg upp kunskapen kring kunden och kundservicens roll i organisationen.

Några röster från kvällen

“Det var intressant att höra fem stycken företag ha så olika lösningar på samma utmaningar”

“Det var kul att debattörerna var så öppna och delade med sig av sina erfarenheter trots att konkurrenter satt i publiken”

“Härligt avslöjande att en av debattörerna tatuerat in företagets logotyp på armen”

“Det blev tydligt under debatten att alla har samma utmaningar kring att rekrytera och behålla personal. Jag tar med mig många nya tankar och idéer”

big-mistake-thank-you

 


Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom kundservice och försäljning. Bolaget finns idag representerade i Linköping, Borlänge, Borås, Stockholm och Barcelona. Med över 30 års erfarenhet inom branschen har Releasy samlat på sig en gedigen expertis inom kundservice, vilket möjliggör leverans av den bästa kundupplevelsen för dig och dina kunder.