Daniel Sikström och Gabriella Söderholm – Två stjärnskott i kundservice

Daniel Sikström och Gabriella Söderholm – Två stjärnskott i kundservice

Daniel och Gabriella är två medarbetare som sticker ut i mängden och har genom ett enastående arbete lyckats nå den högsta nivån i Releasy’s karriärtrappa.

Releasy har haft en stor tillväxt de senaste åren och har idag cirka 1000 anställda. För knappt ett år sedan lanserades Karriärtrappan med syftet att uppmuntra utveckling inom företaget. Av Releasy’s 1000 anställda har endast två personer tidigare lyckats nå den högsta nivån i Karriärtrappan, nämligen Josefin Hållander i Linköping och Mikael Andersson i Borlänge, och idag utsågs ytterligare två personer.
– Att nå den högsta nivån är riktigt svårt och ställer mycket höga krav på medarbetaren, både gällande leverans, engagemang och driv. Daniel och Gabriella är två pålitliga individer som kliver utanför ramarna och som alltid levererar mer än det som krävs. De eftersträvar alltid att genom initiativrikedom prestera sitt bästa, vilket gör att de sticker ut ur mängden. Daniel och Gabriella är verkligen bra förebilder och värdiga den högsta titeln om Kung Fu Agents, berättar Haris Sumic, Team Leader på Releasy.

Kung Fu Agents – Den högsta nivån i Karriärtrappan för agenter
Strax efter att Gabriella och Daniel fått den glada nyheten om att de har blivit utsedda till Kung Fu Agents fick de frågan hur det kändes:

– Det känns jättebra att få titeln. Det kom verkligen som en överraskning, även om jag hade hoppats på det!, berättar Gabriella glatt.

Även Daniel var väldigt glad över framgången.
– Att nå den högsta nivån har varit mitt mål sedan Karriärtrappan lanserades och det känns jättebra att få titeln nu. Jag hade mina aningar innan, men vågade inte anta något. Nu kommer jag att fira med tårta på kontoret med kollegorna, men hur firandet blir hemma är ännu oklart!

Vidare berättar Daniel att han tror att han har lyckats få titeln genom att gå ”all-in”. Han har arbetat målinriktat varje dag genom att fokusera på att hjälpa kollegor, ta ner chattköer och att arbeta tidseffektivt. På frågan vad som har gjort att Gabriella lyckats uppnå titeln, så svarar hon följande:

– Jag eftersträvar alltid att göra mitt bästa – varje dag. Sedan har jag hjälpt och samarbetat med kollegor! Mina bästa egenskaper är att jag är nyfiken, fokuserad och envis.

Avslutningsvis ger Daniel sina bästa tips till andra som vill lyckas i kundservice:
– Mina bästa tips är att våga tro på sig själv, fråga kollegor och att ta tillvara på råd från ens Team Leader.

releasy releasy releasy


Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom kundservice och försäljning. Bolaget finns idag representerade i Linköping, Borlänge, Borås, Stockholm och Barcelona. Med över 30 års erfarenhet inom branschen har Releasy samlat på sig en gedigen expertis inom kundservice, vilket möjliggör leverans av den bästa kundupplevelsen för dig och dina kunder.