Som medarbetare på Releasy arbetar man med stora välkända varumärken:

Ansvarar för ett helt team på Releasy och är företagets ansikte utåt

Linnea Andersson arbetar som teamledare på Releasy, en tjänst som innebär direkt personalansvar och att se till att hennes team levererar mot uppsatta mål.  Hur hamnade du på Releasy? Jag började på Releasy inom rollen som kundtjänstmedarbetare, vilket var en roll som jag fick efter ha ansökt tjänsten via ett tips från en släkting. När jag hade etablerat mig i rollen som kundtjänstmedarbetare, uppvisat intresse och kompetens för ytterligare utmaningar, blev jag erbjuden ett utökat ansvar. Ansvaret innebar att ta hand om en utbildningsgrupp.  Jag fick även förfrågan om att bli företagets ansikte utåt, vilket jag tackade ja till. Idag finns jag med i mycket av Releasy’s reklam- och marknadsmaterial. Vad är din nuvarande roll på Releasy? Idag har jag blivit befordrad till teamledare, vilket innebär att jag ansvarar för ett helt team här på Releasy. Har personalansvar och ansvarar för att just mitt team levererar på de målen vi har.

Hur ser en vanlig dag ut? Som teamledare har jag en ledande roll som innebär att ta initiativ och beslut som leder till att mitt team når nya höjder. Jag arbetar målinriktad med hela teamet, analyserar och rapporterar våra resultat. Varje dag handlar om att få teamet att prestera bättre än gårdagen. Vad är det bästa med ditt jobb? Det bästa med mitt jobb är att få träffa mina trevliga kollegor på jobbet, men också att få hjälpa kunderna och känna att jag bidrar till ett trevligt kundbemötande. Kan du berätta om någon speciell händelse som du minns lite extra? Varje morgon ställer alltid en av mina kollegor sin väska bredvid datorn och snubblar på den. Det får mig att starta dagen med ett skratt!

Linnea Andersson

Linnea Andersson

Teamledare. Releasy

Medarbetarberattelser-releasy-citat

“Lyhörda och agerar snabbt på förändring vilket är viktigt för oss.”

– Markus Huttu, Halebop, Customer Care Manager

Vann titeln som årets medarbetare i  kundtjänst

Fredrik Norrby är ett stjärnskott inom kundservice. Vad för roll har du på Releasy? Jag jobbar som kundtjänstmedarbetare där jag svarar på samtal, mejl och brev från kunder. Jag är även ansvarsperson för post och arkivering för SL, där jag hjälper till och ansvarar för rutiner och de ärenden som är relaterade till mitt ansvarsområde. Hur ser en vanlig dag ut? Den ena dagen är inte den andra lik, och det finns alltid något nytt man kan lära sig. Varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter. Vad är det bästa med ditt jobb? Jag trivs med mitt jobb och mina kollegor. När man har en dålig dag finns kollegorna där för att stötta och hjälpa en när man behöver. Den tryggheten, gemenskapen man har på jobbet och de varierande uppgifter man ställs inför som man hjälper kunderna med, gör att jag ser fram emot nästa arbetsdag.

  Kan du berätta om någon speciell händelse som du minns lite extra? Under sommarfesten delades det ut priser till olika medarbetare för deras insatser och prestationer. När mitt namn lästes upp för priset årets kundtjänstmedarbetare, blev jag chockad men samtidigt väldigt stolt. Det var med stor glädje som jag tog emot priset, och jag har mina underbara kollegor att tacka för detta.  

Fredrik Norrby

Fredrik Norrby

Årets medarbetare. Releasy

“Kollegorna är det bästa med Releasy”

Gabriella Söderholm arbetar idag som Senior Agent på Releasy. Hon hamnade på Releasy för knappt 1 år sedan via ett bemanningsföretag. På frågan vad hon anser är det bästa med Releasy svarar hon med ett leende: – För mig är det absolut kollegorna, vi har ett väldigt bra samarbete och kommer väl överens med varandra, vilket är viktigt för att trivas att man ska trivas på jobbet.

Bli social med oss!