Karriär

I takt med Releasys expansion och tillväxt är vi i behov av nya kompetenta medarbetare. Under 2017 ska vi gå från 700 till 1.000 anställda.

Vi på Releasy Customer Management är ett team som arbetar tillsammans med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer och stärka deras försäljning. Vårt fokus på rutiner, utbildning och våra medarbetare har gjort oss till en av Sveriges mest framgångsrika kundserviceorganisationer.

Våra kontor finns i Barcelona, Borås, Borlänge, Linköping och Stockholm.

Vi arbetar med att ge den bästa kundupplevelsen genom vårt främsta verktyg; telefonen. Vi skapar tusentals relationer… en i taget! Vi är kollektivavtalsanslutna och tror på trygga anställningar, mångfald och arbetsglädje. ​

Senaste lediga tjänsterna

alla-lediga-jobb-releasy

Vann titeln som årets medarbetare i  kundtjänst

Fredrik norrby

Fredrik Norrby är ett stjärnskott inom kundservice.

Vad för roll har du på Releasy?
Jag jobbar som kundtjänstmedarbetare där jag svarar på samtal, mejl och brev från kunder. Jag är även ansvarsperson för post och arkivering för SL, där jag hjälper till och ansvarar för rutiner och de ärenden som är relaterade till mitt ansvarsområde.

Hur ser en vanlig dag ut?
Den ena dagen är inte den andra lik, och det finns alltid något nytt man kan lära sig. Varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Jag trivs med mitt jobb och mina kollegor. När man har en dålig dag finns kollegorna där för att stötta och hjälpa en när man behöver. Den tryggheten, gemenskapen man har på jobbet och de varierande uppgifter man ställs inför som man hjälper kunderna med, gör att jag ser fram emot nästa arbetsdag.

Kan du berätta om någon speciell händelse som du minns lite extra?
Under sommarfesten delades det ut priser till olika medarbetare för deras insatser och prestationer. När mitt namn lästes upp för priset årets kundtjänstmedarbetare, blev jag chockad men samtidigt väldigt stolt. Det var med stor glädje som jag tog emot priset, och jag har mina underbara kollegor att tacka för detta.

Ansvarar för ett helt team på Releasy och är företagets ansikte utåt

Linnea Andersson arbetar som teamledare på Releasy, en tjänst som innebär direkt personalansvar och att se till att hennes team levererar mot uppsatta mål. 

Hur hamnade du på Releasy?
Jag började på Releasy inom rollen som kundtjänstmedarbetare, vilket var en roll som jag fick efter ha ansökt tjänsten via ett tips från en släkting. När jag hade etablerat mig i rollen som kundtjänstmedarbetare, uppvisat intresse och kompetens för ytterligare utmaningar, blev jag erbjuden ett utökat ansvar. Ansvaret innebar att ta hand om en utbildningsgrupp.  Jag fick även förfrågan om att bli företagets ansikte utåt, vilket jag tackade ja till. Idag finns jag med i mycket av Releasy’s reklam- och marknadsmaterial.

Vad är din nuvarande roll på Releasy?
Idag har jag blivit befordrad till teamledare, vilket innebär att jag ansvarar för ett helt team här på Releasy. Har personalansvar och ansvarar för att just mitt team levererar på de målen vi har.

Hur ser en vanlig dag ut?
Som teamledare har jag en ledande roll som innebär att ta initiativ och beslut som leder till att mitt team når nya höjder. Jag arbetar målinriktad med hela teamet, analyserar och rapporterar våra resultat. Varje dag handlar om att få teamet att prestera bättre än gårdagen.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa med mitt jobb är att få träffa mina trevliga kollegor på jobbet, men också att få hjälpa kunderna och känna att jag bidrar till ett trevligt kundbemötande.

Kan du berätta om någon speciell händelse som du minns lite extra?
Varje morgon ställer alltid en av mina kollegor sin väska bredvid datorn och snubblar på den. Det får mig att starta dagen med ett skratt!

Medarbetarberattelser-releasy-Linnea-andersson

jobb-releasy

Medarbetarberattelser-releasy-citat

“Lyhörda och agerar snabbt på förändring vilket är viktigt för oss.”

– Markus Huttu, Halebop, Customer Care Manager

HR kan hjälpa många olika parter

Josefin Danielsson arbetar i dagsläget som HR-generalist på HR-avdelningen hos Releasy. 

Hur hamnade du på Releasy?
Jag arbetade tidigare som personalansvarig och var kund till Releasy där jag rekryterade kundtjänstmedarbetare och telefonförsäljare till Releasy:s produktion. En dag ringde platschefen för Releasy och frågade om jag var intresserad av att arbeta hos dem istället och jag tackade ja.

Hur ser en vanlig dag ut?
Min vardag varierar mycket eftersom det är snabba omväxlingar, det som gällde igår behöver nödvändigtvis inte göra det idag. Just nu arbetar jag mycket med diverse projekt, arbetsrättsliga case, rehabärenden och rekrytering. Sedan finns det delar som HR arbetar med varje år såsom lönesamtal, utvecklingssamtal, lönerevision och bolagets medarbetarundersökning.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Frihet under ansvar men också att vårt arbete på HR kan hjälpa många olika parter.

 

 

Kan du berätta om någon speciell händelse som du minns lite extra?
Jag mötte en ung glödande kille på en intervju som ville flytta till Linköping och ville ha en trygg anställning. Hans tidigare arbeten hade inte gett honom den trygghet som han eftersökte och han längtade efter en ny väg. Han hade inte arbetat med vår bransch tidigare men jag såg mycket potential i honom och jag trodde verkligen att han skulle leverera på sikt. Vilket det visade sig att han också gjorde. Under hela sin tid hos oss gjorde han ett jättebra arbete och var en uppskattad kollega. På hans sista arbetsdag kom han till mitt kontor med en blomma och tackade för chansen som jag hade gett honom. Han sade att han var oerhört tacksam för att jag hade trott på hans förmåga från dag ett. Detta möte gjorde mig väldigt rörd och det är bland annat pga. denna fina händelse som mitt arbete känns värdefullt.

josefin-Danielsson

jobb-releasy

Medarbetarberattelser-releasy-gabriel-henriks

Från telemarketing- säljare till
Buisness Manager

Gabriel Henriks jobbar idag som Business Manager på Releasy, en tjänst som innebär fullt ansvar vad gäller måluppfyllnad, personal och leverans för ett av våra affärsområden.

Hur hamnade du på Releasy?
Jag startade min karriär som telemarketingsäljare på Releasy. Som nybliven 18-åring och skoltrött, insåg jag trots allt att försäljning var någonting som var viktigt att kunna. Jag hade till en början inte tänkt göra karriär inom det, med växte in i rollen med hjälp av Releasys coacher och började trivas allt mer. Ju mer jag lärde mig, desto roligare blev det och min försäljning ökade.

Detta gjorde att jag en dag fick frågan om att bli teamledare och då var Business Manager ett naturligt nästa steg. Allt inom loppet av några år och med endast gymnasieutbildning i bagaget.

Varför tycker du att man ska jobba på Releasy?
Lärdomarna från att arbeta på Releasy är ovärderliga i kommande arbetsliv. De flesta väljer att jobba här några år och sedan gå vidare. Men vill man göra karriär så är det få branscher där du kan göra det på så kort tid utan eftergymnasial utbildning. På Releasy är det personlighet och attityd som är viktigare än utbildning och ålder. För mig är det de viktigaste med att jobba här och något som jag upplever som sällsynt inom företagsvärlden. Det är också högt i tak, snabba puckar, en snabbrörlig bransch och en otrolig rolig arbetsplats!jobb-releasy

Mitt mål är att vi ska vara den bästa möjliga kundtjänsten

Anton Valentiner arbetar dagligen med att förbättra och höja kvalitén hos Releasy.

Vad för roll har du på Releasy?
Jag är kvalitetsansvarig för kontot “Stockholms Lokaltrafik”. Detta innebär att jag utvecklar kvalitén när det kommer till samtal, mejl, chatt och rutiner. Allt detta för att vi ska vara den bästa möjliga kundtjänsten.

Hur ser en vanlig dag ut?
En vanlig dag för mig består av att lyssna på samtal, läsa mejl och chattar. När jag ser att flera medarbetare har svårt med samma slags frågor och problem så ska jag se över rutiner som kan göra det lättare att svara på just dessa frågor/problemen.

Jag får även se över ärenden där vi har gjort fel och undersöka varför vi har gjort fel i just detta ärende och förhindra att det händer igen.

 

Vad är det bästa med ditt jobb?
Något jag har insett på senaste tiden är att jag inte kan lösa alla problem själv, jag måste ta hjälp av mina kollegor. När jag gör detta så är alla mer än villiga att hjälpa till. När jag känner att ett problem måste lösas finns det alltid någon tillgänglig som vill och kan hjälpa mig.

Kan du berätta om någon speciell händelse som du minns lite extra?
Top Traveler. Detta är en liten tävling vi har där vi får åka upp till Stockholm och göra olika uppgifter. Vi blev uppdelade i grupper av 2 och sedan skulle vi under ett antal timmar utföra så många uppdrag som möjligt av 5 uppdrag vi fick beskrivna för oss. Riktigt kul att under en hel dag få göra något annorlunda. Dessutom god middag på kvällen.


jobb-releasy

Som medarbetare på Releasy arbetar man med stora välkända varumärken:

tv4
sl-stockholmslokaltrafik
mcdonalds
Hemnet
cmore

Kommunikatör, handläggare och utbildare som älskar att se andra växa

Per Johansson är en medarbetare som ställer upp när det behövs och som drivs av att se andra utvecklas.

Vad för roll har du på Releasy?
Jag är kommunikatör samt handläggare för förlustgarantin. Jag är även områdesansvarig för FUT – Förvaltningen för utbyggd tunnelbana.

Hur ser en vanlig dag ut?
En vanlig dag börjar med att logga in och kolla de olika inkorgarna, hälsar på sina kollegor och tar sig en kopp kaffe innan passet börjar. Efter det varierar det mellan ring tid, handläggning eller bistå/utbilda våra nya agenter.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa med mitt jobb är ansvaret man får, man växer som person av det. Det jag älskar mest med mitt jobb är att man får vara med och utbilda våra nya agenter och se dem växa i rang. Man blir stolt när man ser dem utöka sina kompetenser och veta man ligger lite till grund för det.

 

Kan du berätta om någon speciell händelse som du minns lite extra?
Det finns en speciell händelse som jag minns, Terrorattentat i Stockholm. Jag hade precis gått av efter 8 dagars jobb och kommit till min hemstad, Norrköping. Hörde på flera medier om att ett attentat inträffat och ringde min arbetsledare. Han frågade fort om jag kunde komma in igen, svarade omedelbart Ja och åkte in.

Det var en annorlunda kväll med olika känslor. Det som verkligen slog hårt var hur dem man talade med tänkte. Man gav tröst, fick tröst och hjälpte människor i ett utsatt läge att känna sig trygga och ta sig hem till sin familj.

Jag kommer aldrig glömma den kvällen! Alla vi som satt den kvällen arbetade tillsammans och varje person var oumbärlig. Vi stöttade varandra, la in en extra växel ifall någon behövde paus och pratade sinsemellan om all information vi hade, hur vi skulle hjälpa våra kunder. Helt otrolig kväll!

Per-Johansson
jobb-releasy