Karriär

I takt med Releasys expansion och tillväxt är vi i behov av nya kompetenta medarbetare. Under 2017 ska vi gå från 700 till 1.000 anställda.

Vi på Releasy Customer Management är ett team som arbetar tillsammans med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer och stärka deras försäljning. Vårt fokus på rutiner, utbildning och våra medarbetare har gjort oss till en av Sveriges mest framgångsrika kundserviceorganisationer.

Våra kontor finns i Barcelona, Borås, Borlänge, Linköping och Stockholm.

Vi arbetar med att ge den bästa kundupplevelsen genom vårt främsta verktyg; telefonen. Vi skapar tusentals relationer… en i taget! Vi är kollektivavtalsanslutna och tror på trygga anställningar, mångfald och arbetsglädje. ​

Senaste lediga tjänsterna

alla-lediga-jobb-releasy

Medarbetarberattelser-releasy-gabriel-henriks

Från telemarketing- säljare till
Buisness Manager

Gabriel jobbar idag som Business Manager på Releasy, en tjänst som innebär fullt ansvar vad gäller måluppfyllnad, personal och leverans för ett av våra affärsområden.

Hur hamnade du på Releasy?
Jag startade min karriär som telemarketingsäljare på Releasy. Som nybliven 18-åring och skoltrött, insåg jag trots allt att försäljning var någonting som var viktigt att kunna. Jag hade till en början inte tänkt göra karriär inom det, med växte in i rollen med hjälp av Releasys coacher och började trivas allt mer. Ju mer jag lärde mig, desto roligare blev det och min försäljning ökade.

Detta gjorde att jag en dag fick frågan om att bli teamledare och då var Business Manager ett naturligt nästa steg. Allt inom loppet av några år och med endast gymnasieutbildning i bagaget.

Varför tycker du att man ska jobba på Releasy?
Lärdomarna från att arbeta på Releasy är ovärderliga i kommande arbetsliv. De flesta väljer att jobba här några år och sedan gå vidare. Men vill man göra karriär så är det få branscher där du kan göra det på så kort tid utan eftergymnasial utbildning. På Releasy är det personlighet och attityd som är viktigare än utbildning och ålder. För mig är det de viktigaste med att jobba här och något som jag upplever som sällsynt inom företagsvärlden. Det är också högt i tak, snabba puckar, en snabbrörlig bransch och en otrolig rolig arbetsplats!jobb-releasy

Kundtjänst-
medarbetare med utbildningsansvar

Linnea jobbar idag som kundtjänstmedarbetare på Releasy, en tjänst som innebär att besvara, administrera och lösa inkommande ärenden med fokus på service.

Vad för roll har du på Releasy?
Min nuvarande roll på Releasy är kundtjänstmedarbetare, vilket är en roll som jag har fått efter ha ansökt tjänsten via ett tips från en släkting. Inom kort kommer jag få mer ansvar här på Releasy. Ansvaret innebär att jag kommer att ta hand om en utbildningsgrupp. Denna roll fick jag genom att visa mitt intresse till min teamledare och uppvisa att jag har den kompetens som behövs.

Hur ser en vanlig dag ut?

En vanlig dag på Releasy för mig består av många olika kundbemötanden. Den ena dagen är inte lik den andra, även om man sitter i telefon. Mina arbetsuppgifter är att besvara inkommande samtal, ge en bra kundupplevelse, hjälpa kunden med sitt ärende och framförallt se det bästa alternativen för kunden.

 

Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa med mitt jobb är att få träffa mina trevliga kollegor på jobbet, men också att få hjälpa kunderna och känna att jag bidrar till ett trevligt kundbemötande.

Kan du berätta om någon speciell händelse som du minns lite extra?
Varje morgon ställer alltid en av mina kollegor sin väska bredvid datorn och snubblar på den. Det får mig att starta dagen med ett skratt!

Medarbetarberattelser-releasy-Linnea-andersson

jobb-releasy

Medarbetarberattelser-releasy-citat

“Lyhörda och agerar snabbt på förändring vilket är viktigt för oss.”

– Markus Huttu, Halebop, Customer Care Manager

HR kan hjälpa många olika parter

Josefin arbetar i dagsläget som HR-generalist på HR-avdelningen hos Releasy. 

Hur hamnade du på Releasy?
Jag arbetade tidigare som personalansvarig och var kund till Releasy där jag rekryterade kundtjänstmedarbetare och telefonförsäljare till Releasy:s produktion. En dag ringde platschefen för Releasy och frågade om jag var intresserad av att arbeta hos dem istället och jag tackade ja.

Hur ser en vanlig dag ut?
Min vardag varierar mycket eftersom det är snabba omväxlingar, det som gällde igår behöver nödvändigtvis inte göra det idag. Just nu arbetar jag mycket med diverse projekt, arbetsrättsliga case, rehabärenden och rekrytering. Sedan finns det delar som HR arbetar med varje år såsom lönesamtal, utvecklingssamtal, lönerevision och bolagets medarbetarundersökning.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Frihet under ansvar men också att vårt arbete på HR kan hjälpa många olika parter.

 

 

Kan du berätta om någon speciell händelse som du minns lite extra?
Jag mötte en ung glödande kille på en intervju som ville flytta till Linköping och ville ha en trygg anställning. Hans tidigare arbeten hade inte gett honom den trygghet som han eftersökte och han längtade efter en ny väg. Han hade inte arbetat med vår bransch tidigare men jag såg mycket potential i honom och jag trodde verkligen att han skulle leverera på sikt. Vilket det visade sig att han också gjorde. Under hela sin tid hos oss gjorde han ett jättebra arbete och var en uppskattad kollega. På hans sista arbetsdag kom han till mitt kontor med en blomma och tackade för chansen som jag hade gett honom. Han sade att han var oerhört tacksam för att jag hade trott på hans förmåga från dag ett. Detta möte gjorde mig väldigt rörd och det är bland annat pga. denna fina händelse som mitt arbete känns värdefullt.

josefin-Danielsson

jobb-releasy