Releasy ger service till Willys+ kunder

I februari lanserade Willys ett lojalitetsprogram för sina kunder, de blev därmed den första lågpriskedjan inom dagligvaruhandeln som satsar på ett lojalitetsprogram. Programmet har kostnadseffektivt utformats för att Willys ska kunna stå fast vid sin affärsidé om Sveriges billigaste matkasse. För att erbjuda kostnadseffektiv och professionell kundservice har Willys inlett ett samarbete med outsourcingpartnern Releasy.

Releasy och Willys ingick under hösten 2012 ett samarbetsavtal för att tillsammans utforma kundservicekonceptet till Willys kunder. Releasy har utbildat ett team av kundtjänstmedarbetare i Linköping som sedan starten av lojalitetsprogrammet i februari 2013 erbjudit kundservice till Willys kunder.

”Releasy kunde erbjuda oss den kompetens, flexibilitet samt kostnadseffektivitet som vi sökte efter i en kundservicepartner”, säger Kerstin Elvegård, Chef Kundlojalitet hos Axfood. ”Redan vid start visade Releasy prov på flexibilitet då vi överträffade våra mål gällande antalet kunder som ville registrera sig i Willys+”.

Genom samarbetet med Releasy kan Willys erbjuda sina kunder en service med kompetenta kundtjänstmedarbetare och samtidigt erhålla den flexibilitet och kostnadseffektivitet som krävs då antalet kundtjänstärenden varierar under månad och säsong. Releasy ser att fler och fler företag inom detaljhandeln väljer att lägga kundsupporten externt och har själva fått flertalet uppdragsgivare inom handeln under senaste tiden.

”Vi upplever att en ökande andel företag inom detaljhandeln ser fördelarna med att outsourca sin kundtjänst, framförallt vad gäller den kompetens och kvalitet som medföljer”, menar Johan Frodell, VD hos Releasy. ”Releasy satsar mycket på coaching och kompetensutveckling för våra medarbetare, vilket även ger effekt på kundnöjdheten”.