Releasy talar om morgondagens kundtjänst

Lina Bjelkmar, Sälj- och Affärsutvecklingschef hos Releasy, talade i april på Call Center Institutets årliga konferens Call Center i Fokus. Lina var ombedd att prata om ett ämne som ligger Releasy varmt om hjärtat – hur man möter morgondagens kunder i chat, mail och sociala medier. Lina besvarade bland annat;

  • I vilken kommunikationskanal vill den nya generationen möta en kundtjänst?
  • Hur kan ett analysverktyg hjälpa dig att prioritera din kommunikation i sociala medier?
  • Hur kan en kundtjänst organiseras för att klara kommunikation i sociala medier?
  • Vilken kompetens krävs av medarbetarna?
  • Vilket är nästa steg när det gäller kundkontakt i nya medier?

 

CCI har funnits sedan 1997 och är idag ett av Sveriges största nätverk för företag och personer som arbetar med kundservice. Medlemmarna arbetar som chefer, arbetsledare, beslutsfattare eller liknande inom det privata näringslivet eller offentlig sektor.